torek, 29. julij 2014

Izboljšave 2014

Neuspeh v zadnjih mesecih me je prisilil, da sem še enkrat več resno razmislil, kaj počnem narobe. Namreč, odkar se je začel tale zadnji trend, sem stokal, da se na mojem portfelju trend ne pozna. Zato sem prečesal delnice, ki so v zadnjih dveh mesecih naredile največje dobičke in ugotovil, da teh le ni tako malo temveč, da so le malo drugačne sorte od teh, ki sem jih kupoval jaz. Ker pa se počasi bliža leto dni, odkar sem začel tradati svojo obstoječo metodiko, sem razmislil še malo širše in sestavil spisek izboljšav, ki jih moram narediti. Kajti še enkrat več se je pokazalo, da že zelo majhne napake lahko na koncu močno pokvarijo statistiko, saj se akumulirajo in ko jih je preveč, je lahko sicer potencialno dobro leto precej slabo. Pojdimo torej čez izboljšave v metodiki s primeri. 
 
1. Ne kupovati delnic, ki so že dolgo v trendu 
 
To je napaka, ki jo delam praktično že ves čas in je kar ne uspem odpraviti. Pa jo bo treba. Namreč, kristalno jasno mi je, da nima smisla kupovati delnic, ki so že 50% ali 100% nad idealnimi točkami za nakup, pa vendar se težko uprem skušnjavi, da ne bi kupil dobrega setupa, ki pa nima pravega zaledja. To se mi dogaja takrat, ko ne najdem resnično dobrih delnic in začnem kupovati drugorazredne vzorce. Primer tega je CCM iz zadnjega tedna, ko sem se bolj osredotočal na setup, kot pa na to, da je cena dejansko že 30% v uptrendu iz sekundarne baze v okolici prejšnjega vrha. Vsekakor to ni potencial za daljši trend. 
 
 
2. Prevelike izgube 
 
V primeru velikega števila failed breakoutov, kot se je dogajalo v zadnjih štirih mesecih, se mi izgube začnejo kopičiti preko nivoja, ki bi bil zame sprejemljiv. Vzel sem si čas in šel čez dobesedno stotine grafov preteklih winnerjev in svojih tradov in ugotovil, da v vsaj 80% primerih delnica bo breakoutu ne pride več v okolico breakouta. To pomeni, da je od prvega dne v plusu in ne pade več v bazo. To se ne zgodi vedno, vendar mislim, da dovolj pogosto, da lahko svoj stop zategnem malo pod višino baze in ga ne držim pod spodnjim nivojem. Tako mislim, da lahko povprečen stop spravim na okoli 3% (danes med 5% in 6%), kar me bo sicer vrglo iz kake delnice, ki se bo vseeno pobrala, dolgoročno pa mislim, da mi bo prihranila marsikateri dolar, sploh v obdobjih brez trenda, kot je trenutno. 
 
 
3. Ne se osredotočati samo na dolge, nizke baze 
 
Letos sem morda največjo napako (poleg kupovanja prepozno) delal, ker sem se preveč osredotočal na vzorec, ki je bil značilen za začetek leta 2013 (tik pred začetkom norega trenda), letos pa se praktično ni pojavljal. Namreč, jasno mi je, da je za resnično dober uptrend potrebna dolga, nizka baza. Vendar, takih baz včasih pač ni! Ne vem, če sem letos videl eno delnico, ki bi breaknila iz take baze. Zato pa je bilo na voljo obilo druge vrste baze. To je vzorec, ki mu sam rečem "Survivor". Gre za sekundarno nizko bazo, ki se naredi, ko delnica po prvem skoku navzgor, pade v korekcijo in se ponovno nastavi. Takih vzorcev je bilo cel kup, pa jih nisem opazil, ker sem se preveč osredotočal samo na nizke baze. Upoštevati je torej potrebno dinamiko trga, ki enkrat ponudi take, drugič pa drugačne priložnosti. Nekaj primerov teh vzorcev je spodaj. 
 


 
4. Ne kupovati drugorazrednih setupov 
 
Tole pravilo je sicer trivialno, vendar ga bom zapisal samo zato, da se mi še bolj vtisne v glavo. Vse prepočasi se odvajam kupovanja ne-idealnih setupov. Ko ne najdem popolnega setupa, mislim, da moram nujno nekaj kupiti, zato kupujem B in C klaso (previsoko, brez prave baze, slab setup, itd.). Ti pa so seveda veliko bolj podvrženi spodletelim breakoutom, kot pa resnično dobri vzorci. 
 
5. Odprava povprečij z grafov 
 
Napisal sem že post o tem, da sem z grafov odstranil povprečja (MA10, 20, 50 in 100). Dolgo časa sem se zanašal na te linije, da bi dobil boljši občutek za stanje delnice, dokler nisem ugotovil, da se pogosto preveč oziram na njih, kot pa na sam graf cene. Mislim, da bom samo z uporabo trendnih linij, ki jih bom risal na roke, lahko bolj inteligentno izbiral točke za nakup in prodajo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar