četrtek, 24. julij 2014

Je možno tradati brez indikatorjev?

Mislim, da je usoda praktično vsakega traderja pot skozi morje raznih indikatorjev, ki jih spoznava v fazi učenja in gradnje svoje lastne metode. Povprečja, Bollinger Bands, Fibonaccijevi nivoji, Williams%R, Stochastics, RSI, MFI, MACD, ADX, ATR, PPO, OBV in tako dalje... Slej ko prej v obupnem iskanju pravega indikatorja nabašemo na vse našteto in še kaj več.

Vendar pa sem sam mnenja, da smo lahko v stvareh, ki jih počnemo, uspešni le če so za nas preproste. Kajti le preproste stvari lahko obvladamo. Več raznih črt, kot imamo na grafu, težje se bomo odločili, kaj narediti, četudi mislimo, da nam veliko število indikatorjev poenostavi izbiro. V praksi ni tako, kajti že če uporabljamo samo dva indikatorja, se nam bo pogosto zgodilo, da si bosta nasprotovala. S povečevanjem števila indikatorjev pa se sorazmerno povečuje naša zmeda.

Sam sicer nimam popolnoma nič proti indikatorjem. Veliko traderjev zelo uspešno trguje z njimi. Vendar pa se že dalj časa vse bolj nagibam k temu, da moji grafi izgledajo čim bolj preprosti. Kajti za dolgoročno tradanje, ki se ga poslužujem, je po mojih opažanjih uporaba indikatorjev prej ovira kot prednost, kaj dlje kot držimo delnico, daljši, kot so trendi, večja je verjetnost, da se bo karakter delnice vmes večkrat spremenil. Mislim, da indikatorji s časom izgubljajo svojo uporabnost.

Poleg tega menim, da mora trader sčasoma dobiti občutek za delnice. Nekakšen instinkt. Mislim, da bi vsak dober trader moral že iz samega grafa cene takoj zavohati dobro ali slabo priložnost. Tako kot igralec golfa prvih nekaj let uporablja cel kup nekih pomagal za izboljšanje svojega udarca, po več deset tisoč tako udarjenih žogicah pa nagonsko udari tako kot je treba, brez da bi sploh kaj razmišljal ali si pomagal s čimerkoli.

Zato sem počasi snel prav vse indikatorje, razen povprečij MA10, MA20, MA50 in MA100, s katerimi sem si nekako pomagal pridobivati boljši občutek za to, kje se nahaja cena. Zdaj pa sem se odločil, da je čas, da umaknem tudi te črte. Kajti, toliko kot so mi pomagale, so mi nedvomno tudi škodile. Analiziral sem svoje pretekle trade in nedvoumno ugotovil, da sem preveč teže dajal tem povprečjem in zanemaril povsem osnovni indikator, ki je gibanje cene med točkami podpore in odpora (support in resistance). Do nadaljnjega bom tako poskušal tradati samo z uporabo cene, volumna in trendnih linij, ki jih bom risal po občutku, in videl, kakšni bodo rezultati. Za občutek, kako bi to izgledalo, sem nekaj svojih trenutnih pozicij opremil s takimi linijami in komentarji.







Ni komentarjev:

Objavite komentar