sobota, 29. junij 2013

Lekcija iz shortanja

Včasih stvari zelo lepo izgledajo v teoriji, v praksi pa se ne obnesejo najbolje. Zadnjih nekaj dni kar uspešno napovedujem gibanje indeksov, vendar mi nikakor ni uspelo izvesti nekega konkretnega short trada. To sicer ni nič presenetljivega, saj po Twitterju in drugih blogih sodeč te dni "švicajo" tudi precej boljši traderji, kot sem jaz. Vendar bi rad tale post uporabil kot lekcijo, ki je ne smemo nikoli pozabiti. Nekaj mojih opažanj o downtrendih na splošno:
  1. Trgi praviloma padejo mnogo hitreje kot rastejo.
  2. Glavni padec in s tem najboljša short priložnost se praviloma zgodi iznenada, nepričakovano, brez pravih znakov.
  3. Dolgoročni trendi so bolj zanesljivi tudi pri downtrendih. To pomeni, da se ni smiselno preveč ozirati na krajše ali celo dnevne premike v nasprotno smer.
  4. Fakeouti so zvezda stalnica downtrendov.
Nekoliko me jezi, ker kljub temu, da sem dokaj suvereno napovedal tale zadnji padec, nisem uspel iz njega iztisniti dobesedno ničesar. Nasprotno, moji short tradi so celo prikazali minus. Kako je to mogoče? Razlog je preprost. Nisem se držal nekaterih od pravil, ki sem jih naštel. Še posebej pravilo številka 3. Na praktično vseh tradih se je poznalo, da sem se preveč bal, da sem se uštel pri analizi dolgoročnega trenda navzdol. To se je ojačalo vsakič, ko so indeksi močneje zanihali navzgor. Posledično sem stope nastavil tesno. Pretesno. Na kar treh od šestih short tradov, ki sem jih naredil, je bil ravno sprožen moj stop, tik preden se je zgodil padec. Kolikor je to težko gledati, je vseeno dobra lekcija. Izgube so bile sicer majhne, ranga 1% celotnega računa, vendar je vseeno vedno lepše gledati dobiček, kot izgubo.

Torej, kakšen je sedaj plan za naprej? Glavna short priložnost tega downtrenda je zelo verjetno že mimo in sem jo zamudil. Mislim, da je v tem trenutku razmerje med možnostjo velikega dobička v odnosu do uničenih živcev izjemno nizka. Indeksi so po ne tako močnem padcu močno odskočili in kaže, da nekako stabilizirali. To ni ravno tipično obnašanje, ki bi mi bilo dobro znano. V tem trenutku ne vidim dobrega setupa ne na long, ne na short strani. Zmagovalci v tej igri bodo le redki in še ti bodo imeli zgolj srečo. Edini setup, ki bi ga bil pripravljen suvereno shortati, bi bila formacija, podobna tisti iz maja 2012, ko je Nasdaq naredil bullish flag in neuspešen breakout. Če vidim kaj takega, grem na short, sicer bom verjetno bolj ob strani. Problem pa je v tem, da se brez daljšega downtrenda verjetno ne bodo razvile niti dobri setupi na long strani. Počakajmo še nekaj dni. 


Ni komentarjev:

Objavite komentar