nedelja, 3. januar 2016

Pregled leta 2015

No, leto 2015 je (končno) za nami.Vsekakor je bilo razburljivo, zato imam o njem marsikaj za povedati. Najprej si poglejmo, kako so se gibali delniški indeksi in kaj lahko pričakujemo v začetku leta 2016.

Spodaj sta sliki Nasdaqa in pa indeks malih delnic Russell 2000. Vse bolj spoznavam, da sta to indeksa, ki sta za moj način trgovanja najbolj relevantna. Nasdaq zato, ker enostavno zajema največ podjetij in je tako najboljši pokazatelj splošnega stanja celotnega trga. Russell 2000 pa zato, ker večinoma tradam male delnice in tako stanje mojega portfelja precej sledi temu indeksu. Poleg tega je gibanje indeksov manjših delnic dober pokazatelj kratkoročnega momenta.



Leto 2015 je bilo na splošno zelo podobno letu 2011. Tudi takrat praktično celo leto ni bilo niti enega pravega uptrenda. Žal takrat še nisem tradal svoje trenutne metode, zato ne morem reči, kako bi se obnesla. Verjetno pa ne prav dobro. Grafična primerjava med 2011 in 2015 je še najbolje vidna na indeksu S&P 500:


2012 je bilo sicer potem precej dobro leto, z dvema lepima uptrendoma. Nato pa je sledilo naravnost neverjetno leto 2013, ter še nekaj mesecev 2014, ki mi je omogočalo, da sem razvil svojo position trading metodiko kupovanja delnic, ki imajo potencial, da se premaknejo za 100% in več. Dobro leto in pol, med januarjem in 2013 ter oktobrom 2014 so šli praktično vsi indeksi (z izjemo malih delnic, ki so se začele lomiti že takoj na začetku 2014) samo navzgor. In to je moralo pustiti posledice, ki se poznajo še danes.

Zelo, zelo malo verjetno se mi zdi, da bi bilo lahko leto 2016 podobno, kot recimo 2012. Kot rečeno, leto 2013 po mojem mnenju še ne bo tako hitro pozabljeno. Tak dolg trend na štiri leta bull marketa se ne more kar takoj nadaljevati v še en uptrend.

In drugič, ravnokar sem prebral nekaj analiz (zanesljivih, dobrih) traderjev na njihovih blogih. Skupna točka vseh je: "Leto 2015 je bilo za position traderje tako slabo, da 2016 enostavno ne more biti slabše". To je najbolj zaskrbljujoče - večina ljudi še vedno močno verjame, da bodo šli trgi še gor. Splošen sentiment je po mojem mnenju še vedno čisto preveč bullish - vse preveč ljudi še vedno verjame v delnice - da bi nas lahko presenetil daljši trend.

In tretje - še vedno je zelo lepo opazna analogija med Nasdaqom leta 2000 in Russellom danes (glej ta post). Zaenkrat tudi tehnična slika bolj kaže na to, da se bo tudi prvih nekaj mesecev 2016 nadaljevalo obdobje brez pravega trenda. Ali bo širši trend usmerjen rahlo navzgor ali navzdol, zame ni pomembno, ker zgolj kratkotrajni skoki za mojo metodo ne pomenijo nič. Nujno rabim daljši trend.


V preteklem letu sem se soočil še z enim problemom, ki ga prej nisem poznal (morda bi ga spoznal v 2011, če bi bil takrat na trgu s to metodo). Skozi leto sem našel zelo veliko število potencialnih dobrih setupov, ki so se skorajda vsi po vrsti razvili v failed breakoute. Število teh failed breakoutov je bilo res nenavadno veliko, sploh glede na kvaliteto setupov. Mislil sem, da sem z optimizacijo buy setupov naredil dovolj, leto 2015 pa mi je pokazalo, da temu ni tako.

Če se bo tole nadaljevalo še pol leta, se lahko znajdem v resnih težavah. Zadnje tri mesece sem aktivno iskal načine, kako zmanjšati število teh failed tradov, kajti samo taka obdobja nam lahko dajo potrebne informacije, da lahko iz njih izluščimo neka uporabna pravila. Zato sem tudi decembra še vedno aktivno kupoval potencialne setupe tudi, ko mi je instinkt govoril, da bi bilo bolje enostavno malo zabremzati. Vendar, na koncu sem prišel do pravil, ki upam, da me bodo zaščitila pred katastrofo tudi, če gremo recimo v triletni bear market. O svojih rezultatih tradanja v preteklem letu in spremembah v metodiki bom napisal ločen post.

Skratka, zelo slab občutek imam Ni mi všeč, kaj se dogaja z indeksi, kaj se dogaja z mojimi nakupi in ne kaj se dogaja na traderski sceni. Če sem se leta 2014 in prvo polovicov 2015 ukvarjal predvsem s tem, kako najti čimveč potencialnih winnerjev in kako iz njih iztisniti maksimum, mislim, da bom moral zdaj popolno pozornost posvetiti temu, kako omejiti izgube tudi za primer daljšega slabega obdobja.

Ni komentarjev:

Objavite komentar