četrtek, 10. oktober 2013

Kako že izgleda downtrend?

Ker smo, vsaj po mojem mnenju, na začetku downtrenda na delniškem trgu, bi rad najprej naredil referenco na enega od preteklih postov, ko sem na kratko pokazal tri tipične "stile" downtrendov. Tipična korekcija traja nekaj tednov, padec je globok okoli 10%, običajno padajoči MA20 deluje kot resistance, navzdol pa se obrne tudi MA50. V duhu tega sem opremil spodnjo sliko, kjer sem nakazal, kaj bi se lahko dogajalo v naslednjih nekaj tednih.


Dejstvo je, da je tale hiter dvodnevni padec naredil ogromno škode. Praktično ne vidim več delnice, ki bi bila blizu buy točke. Večina leaderjev se je dobesedno podrla (AFOP, VIPS, ACAD, TSLA, LNKD) in moj portfelj se je v pičlih dveh dneh skrčil za več kot polovico. Mislim, da ni potrebno, da si tokrat delamo utvare, da bo trg spet takoj skočil v nove višave. Vse je sicer možno, vendar bo potrebnega nekaj časa, da se uničene baze spet sestavijo skupaj.

Sam si seveda želim, da se motim. Nerad shortam, možen dobiček glede na tveganje je za moj okus veliko premajhen, treba je biti precej bolj pozoren tudi na intraday dogajanje, poleg tega je trg zadnje leto zelo hitro končal vse korekcije. Mislim, da se bom tokrat testno odrekel shortanju in se raje povsem osredotočil na upravljanje obstoječih long pozicij in iskanje novih potencialnih kandidatov. Osebno bi si želel le to, da ne bi prišlo do kakšnega crasha. Večina resnično močnih delnic lahko preživi tudi precej globoke korekcije, v kolikor ne pride do panične razprodaje, ki uniči praktično vse.

In mimogrede, naj nas ne zavede današnji navidez izjemno močan trg. Tudi, če bi danes in jutri dobili hiter skok nad MA20, še vedno obstaja precej večja verjetnost, da gre za past, kot pa nadaljevanje uptrenda. Skoraj prepričan sem, da bo prišlo še vsaj do enega vala prodaje.

Ni komentarjev:

Objavite komentar