četrtek, 26. september 2013

Umetnost postavljanja stopov

V svetu tradanja velja reklo, da je tradanje pol znanost in pol umetnost. Kot znanstveni del bi sam zagotovo štel kupovanje, saj je to rutina, v kolikor seveda imamo ustrezno metodiko. Tisti najbolj umetelni del pa je po mojem mnenju vprašanje, kdaj delnico prodati. Točneje, za trend followerja, kot se imam sam, je ključno vprašanje, po kakšni logiki dvigovati stop, da zadostimo naslednjima pogojema:
  1. Delnici moramo dati "dovolj" prostora za gibanje, da nas po nepotrebnem ne vrže ven.
  2. Zakleniti moramo "dovolj" velik del dobička, da ne izgubimo preveč, če cena pade pod naš stop.
Presek teh dveh "dovolj" je zame osebno predmet največjih frustracij, kar sem jih kadarkoli doživel. Včasih izgleda, da karkoli naredim, kamorkoli postavim stop, naredim ravno napačno potezo. Bodisi ga dam prenizko in gledam, kako mi počasi puhti dobiček, ki sem ga nekoč že imel (in v najslabšem primeru na koncu delnica ravno preseka moj stop in se tisti trenutek obrne) ali pa cena za kratko skoči pod moj stop, ter se nato takoj obrne in nadaljuje trend brez mene.

V spodnjem videu analiziram drugi primer na primeru delnice CYD. Menim, da sem stop dvignil na smiseln nivo v pravem trenutku, pa vendar se je zgodil zelo grd shakeout, ki me je izločil iz delnice, ki je sedaj spet v new highs. Zelo boleče, pa vendar neizogibno. Vsake toliko se zgodi tudi kaj takega. In še enkrat bi naredil enako, kajti iz preteklih izkušenj vem, da je to eden izmed tistih 10% primerov, ki so ponavadi povzročili, da sem začel na glavo obračati mojo, sicer povsem dobro, strategijo dvigovanja stopov.

Ni komentarjev:

Objavite komentar