nedelja, 1. september 2013

Komentar rezultatov

Nov mesec je za nami in čas je za objavo nove tabele z rezultati. Avgust je bil zelo nestabilen mesec z veliko kratkotrajnimi premiki v obe strani brez pravega trenda, vendar z rahlim nagibom navzdol. Slabi rezultati mojega tradanja (-3.3%) zato niso presenetljivi. Ponovno sem imel, tako kot v preteklih mesecih, veliko majhnih izgub. Praktično sem se ves mesec trudil obesiti se na eno ali dve delnici, ki bi dobili moment takoj po nakupu in se obdržali.

Zanimivo bo videti, koliko se bodo rezultati spremenili, ko bom zaprl trenutne najbolj dobitne pozicije. Kot trader na daljši rok ne smem delati prehitrih zaključkov na podlagi le nekaj tradov. Vendar so dosedanji rezultati zame vseeno manjše presenečenje. Namreč, upal sem, da bom v nekaj mesecih odprl nekaj tradov, ki bodo veliki winnerji. Hkrati pa sem pričakoval, da se bodo preostali tradi nekako izničili. Da bom torej imel veliko tradov ranga -5% do +5%. Veliko majhnih izgub in majhnih dobitkov, torej. To pa se ni zgodilo. Imel sem ogromno, ogromno sicer majhnih izgub, vendar praktično brez majhnih dobičkov. To me je prisililo, da sem analiziral trade zadnjih nekaj mesecev, saj bi bili brez tistih nekaj winnerjev, ki jih še držim, rezultati lahko katastrofalni. Na kratko bom opisal zaključke svoje analize.

Kot prvo, približno polovica negativnih tradov dejansko uspešno breakne in naredi dobiček ranga 5-10% v nekaj dneh ali tednih. Poigral sem se z idejo, ali bi bilo smiselno stop čimprej dvigniti na vsaj "breakeven", to je na nivo nakupa, kjer sem torej brez tveganja. Mislim, da to ne bi bilo preveč pametno. Namreč, moja metoda je povsem odvisna od nekaj super winnerjev. Brez njih sem "mrtev". In po pregledu tradov sodeč, je možnost, da delnica vsaj enkrat testira breakout nivo, preden dobi moment, je enostavno prevelika. Mislim, da bi na tak način kvečjemu izgubil potencialno dobre pozicije po nepotrebnem. Ostal bom torej pri dvigovanju stopov, ki sem ga uporabljal do sedaj, to je nekoliko bolj konzervativno s precej prostora.

Več možnosti za izboljšave pa sem opazil na naslednjih štirih področjih:
  1. Faza v dolgoročnem trendu, v kateri je delnica. Dolžina trenda in procentualni dobiček.
  2. Moment.
  3. Baza.
  4. Dolgoročna baza pred začetkom trenda.
Podrobna analiza bi bila predolga, zato bom samo z nekaj primeri poskušal predstaviti, kje vidim pomanjkljivosti. Kar se tiče prve točke, opazil sem, da rad preveč pozornosti dam trenutnemu vzorcu in kar pozabim na dolgoročni pogled na delnico. Primer delnice ENV, ki sem jo tradal pred kratkim mislim, da je dober primer. Delnico sem kupil, ko je bila že 10 mesecev v uptrendu, v katerem je že naredila 120%.


Bolj kot procentualni dobiček je po mojem mnenju problematična dolžina trenda. Veliko raje bi kupil delnico, ki je naredila 200% v 3 mesecih, iz prve baze, kot pa delnico, ki je naredila 100% v pol leta, z dvema bazama zadaj. Dlje kot delnica potuje navzgor in več baz kot naredi, bolj očitna postane preveč ljudem in več traderjev je že v njej, kar pomeni, da bodo prodajali dobičke navzgor.


Točka 2. Včasih pozabim, da je smiselno kupovati samo delnice, ki imajo določen moment. Pogosto se znajdem v delnicah, ki se premikajo kot polži, si ne naredijo dovolj zaloge pri breakoutu, ko pa pride do korekcije v trgu zato hitro postanejo failed breakouti. Primer tega je CNK spodaj.


Tretja točka je klasika. Sploh, ko mi gre dobro, se mi hitro zgodi, da začnem kupovati delnice iz baz, ki enostavno ne izgledajo dovolj dobro. Kot primer tega bi dal delnico CQB, ki sem jo kupil iz baze, ki ni kazala prav veliko potenciala.


In še zadnja točka. To je sicer področje, ki bi ga sicer moral raziskati še precej globlje, vendar vse bolj očitno mi postaja, da je potrebno upoštevati tudi dogajanje pred začetkom trenda. Trendi, ki se razvijejo iz nekakšnih čudnih obdobij skakanja gor in dol očitno niso tako močni, kot trendi, ki nastanejo iz daljših obdobij tišine. Poglejmo si dva grafa.

EMC je eno leto delala nekakšen falling wedge, ter skočila ven, kar je nakazovalo začetek uptrenda. Kot pa vidimo, je bil najprej breakout na slab volumen, kmalu nato pa se je cena začela vleči nazaj.


Kot drug primer pa bi dal VIPS, ki je nisem tradal. Tokrat je vzorec povsem drugačen. VIPS je dolgo časa tradala z zelo majhnimi tedenskimi razponi na majhen volumen v ozkem kanalu. Trend, ki se je začel iz te baze, je bil eksploziven. Dodatna prednost je, da VIPS še nikoli ni bila v uptrendu, kar pomeni, da je povsem neznana.


Torej, za zaključek bom rekel, da bom v naslednjih mesecih predvsem poskušal tradati precej manj in to samo delnice, ki bodo res ustrezale pogojem, ki sem jih naštel. Podobno analizo bom verjetno naredil konec leta in primerjal rezultate.

Ni komentarjev:

Objavite komentar