petek, 12. julij 2019

Slab začetek cikla - spremembe

Včeraj sem zaključil 9 tradov 5. cikla 20 tradov in rezultati so porazni. Dogaja se točno to, kar sem predvidel že po zaključku 4. cikla:

"Ali je zdaj končno čas, da konkretno povečam rizik in poskusim začeti delati tudi neto profit? Mislim, da ne. Razlog za to pa je serija zadnjih tradov. Namreč, tja do 14 trada v prejšnjem ciklu se je vse nekako dogajalo po planu. Imel sem redne winnerje in vmes loserje, med katerimi jih je bila večina precej pod -1R.

Potem pa je iznenada prišlo do preklopa, v katerem sem nanizal kar 9 zaporednih loserjev, ki so bili skoraj vsi velikosti -1R. Vse skupaj me zelo spominja na 2. cikel, v katerem sem imel le 4 winnerje od 20. Le da se je tokrat očitno serija lossov začela že proti koncu 4. cikla in se nadaljuje v 5."


Torej, serija zame nadpovprečnih -1R lossov dejansko se nadaljuje. Spisek mojih zadnjih 16 tradov zdaj izgleda takole:


Torej, 15 lossov izmed 16 tradov! Winner SPWR je bil ravno dovolj velik, da me je na kratko prepričal, da se bo trend spet obrnil navzgor, vendar je temu takoj sledila serija še petih polnih izgub.

Če sem po slabi seriji konec 4. cikla zastrigel z ušesi, je zdaj definitivno čas za rdeči alarm. Moje izkušnje s takimi serijami izgub je, da se ne končajo kar tako. En dokaz za to je že na mojem R performance grafu z začetka leta, kjer se je sredi ostrega padca trend začasno obrnil navzgor (podobno kor po SPWR tradu), potem pa mirno nadaljeval v negativo:


Skratka, spet dobivam pred oči tisto znano "boom-and-bust" krivuljo, ki me zasleduje praktično že odkar tradam. In tokrat bi rad "bust" cikel prekinil, še preden se res zgodi. Seveda pod pogojem, da pod nekimi pravili normalno tradam naprej brez umetnih prekinitev iz golega strahu.

Tekom teh ciklov sem iz cikla v cikel dodajal razna pravila. Recimo, prvi večji drawdown na zgornjem grafu se mi je zgodil v 2. ciklu, kjer sem imel 16 lossov izmed 20 tradov. Tam mi je postalo jasno, da imam očitno potencial za "bust". V naslednjih ciklih sem zato dodajal pravila za omejevanje števila tradov:
  1. Vzeti le trade s potrjenim statističnim edgem.
  2. Upoštevati edge tudi na marketu.
  3. Omejiti število odprtih tradov na lossu in daily loss.
Vse te stvari sem uporabljal v tekočem 5. ciklu, pa je rezultat še vedno porazen. To mi pove, da moja pravila očitno niso dovolj dobra za vse situacije in da jih moram nekako spremeniti. Nobenega smisla nima, da čakam na zaključek 5. cikla in R krivuljo res vrnem nazaj na 0. In hkrati sem dobil še en dodaten dokaz, da ne glede na vso statistiko, vsake toliko trg še vedno sproducira stanje, ko metoda povsem pogori na celi črti. In v teh obdobjih so možni res veliki padci, ki se jim je treba na vsak način izogniti. Drugače povedano, vsaka metoda, ki temelji na statistiki, se bo praviloma večino časa res pokoravala tej statistiki. Ker pa se trgi ne pokoravajo nobenim matematičnim pravilom, pa pride trenutek, ko statistika povsem razpade. In tu mi ne more pomagati nič drugega, kot neka risk management pravila, ki so povsem neodvisna od metode.

Moj plan za zaključek 5. cikla, v katerem imam še 11 tradov, je sledeč:

  1. Tokrat bom na prvo mesto postavil risk management, za katerega se je izkazalo se je, da sem še vedno preveč popustljiv. Žal je področje risk managementa tisto, kjer še najtežje definiram karkoli logičnega ali statistično verodostojnega. Pretekle izkušnje me učijo, da preveliko kompliciranje nima nobenega smisla, bolj pomembno se je zavedati, kaj želim doseči in nato izpeljati nekaj otročje preprostih pravil, da je ta cilj dosežen. Odločil sem se, da bom pragmatičen in si bom enostavno postavil naslednja pravila. Tokrat brez dolgih razlag, ker jih nimam, rad bi se le zaščitil pred preveč izgubami v kratkem času.
    • Vsak dan lahko zaključim z največ 2R odprtega ali realiziranega lossa. V praksi to pomeni, da lahko odprem največ dve poziciji na dan. Izjema bi bila, če bi mi zgodaj v dnevu ena nova pozicija takoj realizirala profit, nato bi lahko odprl novo pozicijo. Vendar mislim, da se to ne bo zgodilo.
    • Največji odprt nerealiziran loss je 3R, v kateremkoli trenutku. V navezi s prejšnjim pravilom to pomeni, da lahko tudi "naslednji dan" še odprem kakšno pozicijo.
    • Največji tedenski realiziran loss je 4R. To je trda limita brez neke potrjene statistične podlage. Enostavno vidim, da če v enem tednu pridelam tam okoli 4R lossa, da to ponavadi začne slabo serijo.
  2. Zaostril bom pravila za potencialne trade. Opažam, da se mi na buy listi dnevno brez težav prikaže tudi pet ali več setupov. To je enostavno preveč. Vzeti tako ali tako ne morem vseh in te težave se najbolj elegantno rešim tako, da zaostrim kriterije tako, da res tradam samo statistično najboljše setupe. Že samo s tem bi se morale potencialne serije lossov drastično zmanjšati. Ne bo se pa lahko tega držati, kajti večina tradov je dejansko nekje vmes, po nekem kriteruju top, po drugem ne. Top-top setupi pa so tako redki, da ne morem tradati samo teh že zaradi prenizke frekvence.
  3. Pravila za market edge načeloma ostanejo, vendar si hkrati z zaostrovanjem pravil za setupe hkrati puščam odprto možnost, da mogoče na teh top setupih sam trg ni tako bistven. Tole do nadaljnjega ostane odprto.
Kot sem rekel, imam do konca 5. cikla še 11 tradov. Nič še ni izgubljeno, še vedno lahko prekinem bust cycle in si mogoče R performance za cikel celo spravim v pozitivo. Glede na videno pa mislim, da prihajamo v obdobje, ko bodo priložnosti res zelo redke in mogoče bo trajalo dolgo časa, da zaključim cikel.

Ni komentarjev:

Objavite komentar