sreda, 16. maj 2018

Začetek trenda, kako naprej?

V prejšnjem postu, točno en teden nazaj, sem debatiral o tem, da se mi ameriški delniški indeksi zdijo zreli za poskus kakšnega uptrenda. Redko se mi timing tako izide, kot se mi je tokrat, saj so takoj naslednji dan vsi indeksi zabeležili follow-through day (FTD) in nato še nekaj up dni. Včeraj smo doživeli manjši gap dol in razmeroma tight range hammer close. Kako zdaj vse skupaj izgleda na sliki SPX:


Kaj lahko pričakujemo za naprej, se bo trend navzgor nadaljeval ali ne? Kot sem govoril že zadnjič, tu vsekakor pričakujem še kakšen higher high. Po tako dolgi korekciji bi bilo precej nenavadno, če bi rally failal že po dveh tednih. Gap dol sicer ni dober znak, vendar v uptrendih sami pullbacki povedo bolj malo. Bolj pomembno je to, kako se indeksi odzovejo na njih. Če se takoj pojavijo kupci, ki delnice ponesejo v new highs, je vse OK. Če pa po pullbacku odboja po 3 ali 4 dni ni, je bolj verjetno, da bo korekcija globlja ali pa celo sledi večji obrat (glej recimo zgornji graf sredi marca).

Druga stvar... Rallyji po dolgih korekcijah praviloma niso visoko momentni. Prvih nekaj dni lahko doživi eksploziven moment, potem pa se ponavadi naklon precej upočasni, pullbacki pa so pogosti, vendar kratki. Skratka, vzpostavi se t.i. "wall of worry", ki je običajno celo nujen, da se trend nadaljuje. Spodaj je nekaj preteklih primerov tega pojava.





Skratka, neke težke artilerije v smislu momenta od tu naprej ne gre pričakovati. Bistveno je, da vsak dan sproti opazujemo indekse. Zaenkrat je vse OK, vendar se lahko že v dnevu ali dveh vse obrne na glavo.

Kot pogosto govorim, indeksi so eno, delnice v naših portfeljih pa nekaj drugega. V zadnjih dveh tednih se je nekaj delnic lepo premaknilo gor, moj portfelj pa deluje precej leno. Poleg tega nisem imel pretirane sreče pri izbiri novih delnic. Zaenkrat je rezultat mojih nakupov zadnjih dveh tednov 2:2 in se trenutno nagiba bolj na stran loserjev. Imel sem dva povsem failed trada, TPIC in ANDV, trenutno pa držim še BEAT in MMI, ki sta še na potencialni izgubi.



Če potegnem črto, mi vse skupaj ne zbuja preveč dobrih občutkov. Dejstvo je, da smo še vedno sredi globoke, volatilne korekcije, ki se v preteklosti niso kar tako pobrale. Skoraj vsi veliki leaderji so prav tako sredi večjih konsolidacij (FB, TSLA, GOOG, TWTR) ali pa v malo preuranjenem breakoutu, ki kliče po pullbacku (AMZN, NVDA, AAPL). V tem trenutku mi je od leaderjev še najbolj všeč NFLX, ki edini dela nekaj, kar izgleda kot konstruktivna baza:


Ostajam pri tem, kar sem napovedal že prejšnji teden, da tu sicer lahko dobimo nekaj tednov uptrenda, vendar se mi zdi zelo malo verjetno, da se bo razvil v večmesečni dolgoročni uptrend.

Ni komentarjev:

Objavite komentar