sreda, 18. november 2015

Napake pri tradanju

Včeraj sem storil napako pri vnosu naročila. Kupoval sem delnico FPRX. Po svoji praksi nastavil buy in sell stop pre-market. Želel sem kupiti 100 delnic, kar bi ustrezalo mojim pogojem o okoli 10% deležu portfelja. No, nekako, bog si ga vedi kako, po nepazljivosti, sem uspel oddati naročilo za 1000 delnic. Cena je šla ravno (na cent natančno) na moj buy stop, me potegnila v pozicijo, nato pa padla nazaj v bazo, pod sell stop. Trade je bil negativen, s procentualno izgubo v moji običajni ravni, torej okoli 2%. Dejanska dolarska izguba pa je bila seveda desetkrat večja od pričakovane. Realno sem na tem tradu izgubil 20%. V konkretnih vrednostih, namesto svojih običajnih 50$ sem izgubil $500. Ni mi treba posebej govoriti, kako neumno se človek počuti po nečem takem.

Mislim, da sem v svoji "karieri" moral narediti krepko preko 1000 tradov, pa se mi še nikoli zgodilo, da bi se pri vnosu zatipkal. Ne spomnim se niti enega trada, kjer bi zgrešil ali število delnic ali pa ceno. Vendar, očitno se tudi to dogaja. O tem sem slišal govoriti druge traderje na Stocktwits in blogih. Verjetno nihče ni imun na take, povsem nepotrebne napake. Kot da že trgi sami po sebi niso dovolj težavni, in so proti nam tudi nekateri nepričakovani dogodki, kot so gapi, price slippages, prevzemi, halted delnice in podobno, moramo poleg vsega še izjemno paziti na svoje lastne napake.

Kako se lahko izognemo tako svojim lastnim napakam, kot nepredvidenim dogodkom. Spodaj sem naštel nekaj korakov, ki jih lahko naredimo pred vsakim nakupom:

  • Preverimo, kdaj ima firma earningse. Ne kupujmo nekaj dni v earningse. Delnice skoraj nikoli ne breaknejo iz setupa tik pred earningsi.
  • Preverimo na Finviz, če je firma tik pred prevzemom. Včasih nas lahko zavede zelo lep, tanek flag, ki se naredi, ko se začne govoriti o prevzemu firme.
  • Ne kupujmo delnic, ki imajo pestro zgodovino gapov. To se zelo lepo vidi na grafu. Delnice, ki ves čas skačejo gor in dol, bodo to počele še naprej.
  • Ne kupujmo delnic, ki imajo zelo nizek dnevni volumen. Sam najraje vidim povprečen volumen vsaj 100k, vendar občasno to tudi sam prekršim. Problem na takih delnicah je velik bid/ask spread, ki nam lahko povzroči velik price slippage pri nakupu in prodaji.
  • Če naročila vnašamo pre-market, si pri brokerju nastavimo, da nam na mail, SMS ali kakorkoli pošilja sporočila o izvedenih tradih v realnem času. Naložimo si tudi na telefon aplikacijo, s katero lahko vsaj nekajkrat na dan preverimo, kaj se dogaja. Namreč, če oddamo buy in sell stop naročilo hkrati se nam včasih lahko zgodi, da se buy izvede, sell naročilo pa se prekliče, ker je v tistem trenutku naš sell stop pod ask ceno. In to efektivno pomeni, da ostanemo brez sell stopa.
  • In pa, vedno trikrat preverimo svoje naročilo: preden ga damo v obdelavo, preden ga dokončno potrdimo, ter nato, ko smo ga že potrdili.

Ni komentarjev:

Objavite komentar