ponedeljek, 23. november 2015

Failed breakouti

Zadnjih nekaj tednov sem se soočil z zanimivim problemom. Glede na moje pretekle izkušnje je neobičajno veliko delnic prikazalo naslednji vzorec:
  • Cena breakne iz baze
  • Še v istem dnevu pade za nekaj odstotokov nazaj v bazo.
  • Ponovno v istem dnevu se obrne in closa nekje v okolici breakout točke.
  • V naslednjih dneh cena nato počasi raste.
Ker uporabljam zelo tesne stope (pod 2%), to zame efektivno pomeni failed day trade, v naslednjih dneh pa nato gledam, kako cena raste od moje buy točke. V preteklosti se mi to praviloma ni dogajalo. Ker kupujem iz zelo dobro definiranih setupov, se mi je le redko zgodilo, da se je failed breakout obrnil in postal pozitiven trade. Zdaj pa je to postalo kar vsakdanji pojav. Samo ta mesec sem zabeležil devet takih delnic, ki danes tradajo precej višje, kot takrat, ko sem jih prodal.

Naredil sem nekaj analiz, da bi videl, ali bi bilo morda smiselno, da svoj prvi stop nekoliko razširim.






Drugi in tretji stolpec povesta, za koliko odstotkov je cena padla pod breakout točko po breakoutu, ter ali je cena med tem padcem prebila nek intraday support. V šestih od devetih primerov se je padec ustavil pod 3%. Le dve delnici sta padli manj kot 2%.

V petih primerih cena ni prebila intraday supporta. In če odštejem dva največja padca (FIVN 4.27% in PACB 5.41%), nam ostane sedem primerov, od katerih se jih je sedem ustavilo pod 3%, le dva pa sta prebila intraday support. Torej je objektiven zaključek analize, da bi bilo smiselno stop postaviti na vsaj 3% ter pod nek intraday support.

Vendar bi 3% stop zame pomenil, da bi ob enaki velikosti pozicije svoj rizik na pozicijo povečal za skoraj dvakrat. To je nespremenljivo. Že v preteklosti, ko sem imel podobne težave, mi je vedno najprej na pamet padla ideja, da bi enostavno razširil svoj stop (ob enaki velikosti pozicije), kar se je vedno, brez izjeme, izkazalo za veliko napako. Rizik enostavno mora ostati minimalen, kajti še vedno bo veliko delnic padlo tudi pod ta širši stop, in tu se res lahko začnejo nabirati velike izgube. Žal je s tem močno povezan tudi intraday support, saj ta običajno ni le kakšen odstotek stran. 

Zato sem se odločil, da v tem primeru v osnovi ne bom spremenil ničesar. Še vedno bom držal minimalen rizik, naredil pa bom naslednje:

  • Primarno se bom osredotočil na to, da stop postavim pod nek intraday support, kajti izgleda, da je tak support bolj pomemben, kot procentualni razmik.
  • Pri zelo dobro definiranih buy točkah, kjer je zelo jasna točka breakouta, bom tako obdržal osnovni majhen stop.
  • Pri slabše definiranih buy točkah pa bom, če je le možno, postavil nekoliko širši stop pod intraday support, četudi bom zato moral kupiti nekoliko manjšo pozicijo.
  • Rizika ne bom povečeval v nobenem primeru.
Te stvari gredo v testiranje že danes, rezultati pa se bodo pokazali šele sčasoma, ko bom tudi naredil dokočne zaključke. Torej, še enkrat, primarno se bom osredotočil na to, da poskušam stop postaviti pod intraday support. Do zdaj temu nisem posvečal tako veliko pozornost, ker sem se bolj zanašal na dobro definirano buy točko, kar pa se v okolju s slabim momentom, kot je trenutno, ni izkazalo kot zelo učinkovito.

Ni komentarjev:

Objavite komentar