torek, 16. september 2014

Slaba bera delnic

V prvih letih svojega tradanja sem se nekako pustil prepričati, da je potrebno najprej določiti smer trga, potem pa se šele lotiti izbire delnic. Torej, da je potrebno imeti model za določanje timinga na trgu. Ta koncept sem sčasoma obrnil povsem naokoli, kajti iz golih izkušenj sem videl, kako varljivo je lahko opazovati indekse in iz tega sklepati, kaj se dogaja s posameznimi delnicami. Navsezadnje ne tradam indeksov, temveč delnice. Ničkolikokrat sem se takole zafrknil, ko sem čakal z nakupi, ker indeksi še niso bili zreli. Ali pa prodal brez razloga, ker so šli indeksi v korekcijo. Skratka, ta sistem mi ni prinesel nič dobrega.

Danes indeksov praktično ne spremljam več, oziroma jih pogledam bolj iz firbca. Vsekakor pa ne določajo več mojih nakupov ali prodaj delnic. Veliko več mi pove moj tedenski pregled delnic v moji watchlisti, saj tako preletim vsak teden preletim kakšnih 150 grafov delnic, ki po mojem mnenju veliko bolje nakazujejo, kaj se bo dogajalo z mojim portfeljem, kot pa indeksi. Zadnjih nekaj tednov ves čas opažam naslednje (s primeri):
Indeksi potujejo navzgor v močnem uptrendu z občasnimi kratkimi pullbacki, ki praviloma niso globlji od nekaj procentov.

Setupi, ki jih sam označujem kot visoko kvalitetne, praktično ni. Zadnje daljše obdobje, ko sem zasledil obilico dobrih setupov, je bilo več kot leto dni nazaj.
Številni leaderji v trenutnem trgu so raztegnjeni in verjetno nimajo več prav veliko goriva pred daljšo korekcijo.

Leaderji prejšnjega cikla, ki so že globoko v korekcijah, ne kažejo znakov nadaljevanja trenda.

Za naslednjih nekaj mesecev sem pesimističen iz enega preprostega razloga - enostavno nimam delnic, za katere bi lahko verjel, da bodo naredile 100% ali več. Ni jih. Močni indeksi gor ali dol, ni perspektivnih delnic. Začetek leta 2013 je bil idealen za dolgoročne nakupe. Vendar takrat mene ni bilo zraven. Danes pa praktično nimam niti enega samega setupa ki bi obetal večmesečni močan trend. Občasno kupujem drugorazredne setupe in rezultati so temu primerno bolj slabi. Osebno bi najraje videl, da bi šlo vse skupaj čimprej v konkreten crash, 20% plus padec, iz katerega lahko vzniknili novi leaderji.

Ni komentarjev:

Objavite komentar