četrtek, 1. maj 2014

Moji največji napaki

Osrednje teme tega posta so tri:
  1. Učenje iz napak
  2. Pomembnost sledenja metodi
  3. Problem shakeoutov
V zadnje pol leta mi največkrat na pamet padeta dve delnici. Tickerja sta FTEK in PEIX. To sta namreč delnici, s katerima sem izgubil toliko denarja, da bi sicer leto 2014 skoraj zagotovo zaključil močno pozitivno. Tako pa ni nujno. Namreč, pri teh dveh delnicah sem naredil eno največjih napak, ki jo position trader lahko naredi - prehitro dvigovanje stopa. Poglejmo si kar, kaj se je zgodilo.


FTEK sem kupil konec septembra lani iz situacije, ki ne bi mogla biti bolj optimalna. Nakup je sicer bil malo prezgodnji, to moram priznati, vendar se je izkazalo, da sem imel veliko srečo, kajti po mojem nakupu je FTEK pospešila navzgor in začela graditi bazo. No, ker sem bil prestrašen, da bi mi padla nazaj pod točko mojega nakupa, sem sredi oktobra dvignil stop pod nekakšen mini low, ki se je formiral v okolici MA20. Nekaj dni kasneje je cena na kratko padla pod ta low in nato zgradila dvotedenski tanek flag. Breakouta iz tega flaga nisem kupil, ker so v nekaj dneh sledili earningsi.


Po earningsih je FTEKmočno skočila in nato v le nekaj tednih naredila več kot 100%, od moje točke nakupa pa še nekaj več.

Poglejmo si še situacijo s PEIX:


To delnico sem kupil januarja, ko je šla ravno ven iz kratkega flaga. Nato se je v kratkem kar močno raztegnila in v dveh dneh, ko je šel trg ravno v korekcijo, zelo hitro močno padla. V tem trenutku sem se ustrašil, da bo strmoglavila, zato sem dvignil stop pod low tega dvodnevnega padca. Dva dni kasneje ceno čisto malo pade pod ta low in me strese ven iz pozicije.


PEIX se nato stabilizira in zabeleži fantastičen +60% dan, zadnja dva meseca pa se zelo lepo gradi v novo bazo, ki obeta še višje cene. Danes je cena že skoraj 200% nad točko mojega nakupa.

Taki dogodki so izjemno boleči, vendar brez tega ne gre. Edino, kar lahko naredim je, da se učim iz napak. Po blamaži s PEIX sem se dokončno odločil, da nikoli več, pod nobenim pogojem, ne bom nespametno dvigoval stopov iz strahu. Tveganje, da izgubim dobro pozicijo, je enostavno veliko večje od tistih nekaj 10%, ki jih lahko izgubim, če cena dejansko pade pod točko nakupa. 

Zato sem tudi šel v to zadnjo korekcijo z zelo nizkimi stopi na skoraj vseh pozicijah, kajti resnično nisem hotel, da se ponovi še kakšna taka zgodba. Tako ali tako sem želel videti, kako se bo moja bera delnic odrezala vpričo resne korekcije, ki je s to novo metodo še nisem doživel. No, na koncu mi je bilo malo žal, kajti izgubil sem skoraj vse pozicije s precejšnjim minusom. Vendar, še vedno upam, da bo tistih nekaj pozicij, ki jih še imam, v naslednjem uptrendu odplačalo vse te izgube. Pred začetkom korekcije nikakor nisem mogel vedeti, katera od teh delnic bo naslednji FTEK ali PEIX.

Ni komentarjev:

Objavite komentar