torek, 25. februar 2020

Pregled 2020 do danes

V ponedeljek je trg po večmesečnem bull trendu naposled le crashnil:


Takle padec sicer ne pomeni nujno, da je uptrenda res dokončno konec, je pa to to po mojih preteklih izkušnjah, zelo verjetno. Če ne drugega, trg po takih dogodkih dobi nekakšen drugačen karakter. Kar nenadoma stvari, ki so prej funkcioniral, zdaj ne več. Če povem po pravici, sem že kar malo čakal, da se bull market končno neha, da bom lahko v miru, ko trg "počiva", uredil svoje statistične podatke in se pripravil na "naslednjo sezono".

Takle je trenutno moj performance graf v R za letošnje leto:


Z izjemo kratkega pullbacka sredi januarja, je šel graf bolj ali manj ves čas samo gor. Tudi realiziran profit 20R v dveh mesecih mislim, da nikakor ni slab rezultat. Vse lepo in prav, ampak graf, ki ga sam bolj gledam, in ki zadnja dva meseca tudi pokaže v malo bolj pravi perspektivi, pa je graf od marca 2019 naprej, ko sem začel z novo metodologijo:


Pozitiva je seveda spet zadnje obdobje konstantne rasti, ki je tu mogoče š bolj očitno. In pa tudi dejstvo, da sem se, vsaj v R merilu sodeč, uspel prebiti iz drawdowna, ki je trajal 8 mesecev, in narediti new high v R equity. Kul!

Kaj pa, če graf opremim z nekaj črtami?


Ni lepo, ampak mislim, da je jasno, kaj hočem povedati. Včasih se še sam čudim, koliko informacije o mojem tradanju dajo moji lastni rezultati, povsem objektivno. V točki, v kateri sem danes, sem dejansko od marca 2019 bil že danes. Sem pač, predvidevam, na vrhu razmeroma dobrega cikla. In moja dejanska preteklost mi jasno govori, kaj se je potem vsakič zgodilo. Ali se bo ponovila povsem ista zgodba? Da, prepričan sem, da se bo, ČE ne bom nekaj naredil drugače, ko že dvakrat prej, ko je šlo vse skupaj nazaj skoraj do nule.

Sem pa opazil še eno stvar. Kljub temu, da je krivulja še vedno polna dolgih swingov gor in dol, je vseeno razvidna malenkostno naraščajoč naklon, torej nekakšna pozitivna srednja vrednost. To je dejansko ena od faz v razvoju traderja - ko se enkrat kaotična, skoraj sinusna krivulja, začne počasi premikati navzgor. Pozitiven znak, ampak zagotovo še ne zadnja faza, v kateri bi morala biti ta enosmerna komponenta s precej večjim naklonom.

Moj cilj za letošnje leto je torej jasen - spremeniti obliko te krivulje, da se bosta obe trendni liniji malo stisnili skupaj (manjša volatilnost), hkrati pa obe malo povečali naklon (večji naklon). OK, izgleda enostavno, ampak kako lahko to naredim?

Ena prednost, ki jo imam sam pred sabo glede na dobra pol leta nazaj, ko sem šel v drugi veliki drawdown, je to, da imam v bazi dvakrat več statistike. Letos sem začel dodajati tudi nekaj novih parametrov, ki, tako zaenkrat kaže, imajo potencial. Računam, da bom v nekaj tednih uspel toliko statistično naštudirati vse svoje vzorce, da mi bo postalo jasno, prvič, kaj ustvarja premike navzgor, in tudi, kaj jih navzdol. Da torej znotraj trenutnega sistema, ki očitno ima pozitiven potencial, najdem tisto, kar naredi glavnino profita, in tisto, kar dela izgube.

Ni komentarjev:

Objavite komentar