petek, 21. avgust 2015

Zdaj je vse odprto

Če sem se v svojih štirih letih opazovanja delniških trgov kaj naučil, je to, da jih je najbolje jemati kot popolnoma nepredvidljive. Obstajajo ljudje, ki živijo od tega, da napovedujejo gibanje delniških indeksov. To so razni borzni analitiki, ki potem pišejo članke, za katere so plačani. Ampak za traderja je sprejemanje odločitev - odpiranje pozicij - na podlagi tega, kam MISLI, da se bo gibal trg, smrtonosno.

Prejšnjič sem takole napovedal, da predvidevam, da bo iz trikotnika na grafu trg breaknil navzgor. Zgodilo se je ravno obratno. V dveh dneh je trg suvereno prebil navzdol in včeraj zabeležil kar lep mini-crash dan, ko je Nasdaq naredil 2.8% minusa. Kar se mene tiče, je to veliko bolj razveseljujoč dogodek, kot če bi se zgodila moja napoved, kajti, kot sem omenil že zadnjič, ne verjamem, da bi uptrend lahko trajal prav dolgo.

Tole zdaj pa je drugače. Vsi tehnični suporti so bili prebiti in tudi VIX je končno suvereno poskočil, torej se med vlagatelji nabira strah. Če bi v naslednjih dneh ali tednih trgi nadaljevali s prostim padom, bi končno dobili prvo pravo korekcijo po skoraj enem letu. To bi lahko sčasoma ustvarilo razmere za daljši trend.

Ampak, v tem trenutku to ni pomembno. Bolj nas zanima, kako globoko lahko trgi sedaj padejo. Kaj lahko pričakujemo? Kot sem povedal v uvodu, nepredvidljivost je osnovna značilnost delniških trgov. Kar se mene tiče, je odprto vse. Lahko se že danes zgodi obrat, ki indekse ponese v okolico new highs. Lahko pa se dejansko zgodi prvi večji crash po zelo dolgem času, ki bi popolnoma razbil vse vzorce in baze in morda celo začel daljši bear market. Moje izkušnje so, da ko so trgi enkrat v prostem padu, nima nobenega smisla poskušati napovedovati globine padca. V spodnjih grafih bom sicer malo predebatiral, kako sam vidim stvari, ampak tisto, kar je zame zdaj najbolj pomembno, je to, da celoten padec, kakršenkoli že ta bo, preživim s čim manj izgubami.



 

Ni komentarjev:

Objavite komentar