sreda, 10. september 2014

144% na SCOK

Z metodiko prodajanja delnic s profitom sem se skozi leta ukvarjal vsaj trikrat več časa, kot z metodiko kupovanja. Namreč, v povezavi z vzorci nakupa in prodaje sem odkril naslednje:
  1. Vzorce, iz katerih kupujem, si lahko vnaprej definiram skorajda z matematično natančnostjo. Setupi, kot sta flag in trikotnik se pojavljajo vedno znova in znova.
  2. Po nakupu je gibanje vsake posamezne delnice povsem nepredvidljivo. Tudi po štirih letih analiz mi ni uspelo definirati ene metodike prodajanja, za katero bi lahko rekel, da je optimalna. Trendi, v katere se razvijejo delnice, so unikatni za vsako delnico posebej in ni mogoče vnaprej določiti pod kakšnimi pogoji je katero delnico najbolj smiselno prodati.
Kljub vsemu sem sestavil skupaj spisek pravil, pod katerimi načeloma prodajam delnice. Vendar se zavedam, da je vse prej kot celovit. Na primer, eden od pojavov, za katerega še vedno ne vem, kaj za božjo voljo naj naredim, je enodnevni skok ranga nekaj 10% ali več. Vsake toliko nekatere delnice čudežno nepojasnjeno eksplodirajo in zabeležijo fenomalne enodnevne premike. Še danes mi ni povsem jasno, kaj naj naredim, če se slučajno ujamem v tako eksplozijo. Namreč, ko sem videl dovolj takih grafov, sem opazil naslednje:
  1. Ali bo delnica na tisti čudežni dan naredila 30, 50 100 ali pa 200% je povsem nepredvidljivo.
  2. Intraday pullbacki na taki poti navzgor so lahko tudi ranga 30% in več.
  3. Včasih delnica zdrži do konca dneva in nato celo dobi nadaljevanje naslednji dan, včasih pa se dobesedno v nekaj minutah podre in zradira 50 ali 100% celotnega skoka in gre včasih celo v minus.
  4. Kakorkoli že, vedno, vedno pa se zgodi naslednje: po norih skokih vsaka delnica v roku nekaj tednov da nazaj večino profita.
Kar želim povedati je, da je v takih primerih zelo težko narediti pravo potezo. Če imaš delnico v 50% dnevnem plusu, to pomeni, da bo lahko šla gor še nadaljnjih 50% ali pa nazaj na nulo. Če prodaš takoj, torej tvegaš, da pustiš na mizi veliko količino denarja. Če čakaš, tvegaš izgubo vsega. Če igraš na recimo 10% intraday trailing stop, je to bistveno premalo za volatilnost, ki jo delnica tisti dan ima. Zaradi vseh teh razlogov sem zaključil, da je v takih primerih enostavno najbolje, da delnico prodam v nek intraday spike, če ga le uspem ujeti. Igra na trailing stop ali celo na daljši trend ni smiselna, tveganje je preveliko. Poleg tega me je letošnja izguba, ko sem iz +30% padel skoraj na nulo letnega profita, toliko prizemljila, da je dobičke enostavno treba vzeti, ko jih imaš, kolikor jih imaš.

No, takle skok sem včeraj doživel na delnici SCOK. Delnico sem kupil tri tedne nazaj pri 2.22. Včeraj sem po slučaju okoli 20 minut v open odprl aplikacijo in videl, da je delnica gor za 85% z norim paraboličnim premikom. Vedel sem, da se moram odločiti v trenutku, ali prodam takoj ali pa tvegam in držim še nekaj ur in upam na kaj več. Ker me je pohlep v preteklosti več stal, kot pa mi dal, sem stisnil SELL in SCOK prodal pri $5.44 s 144% skupnega dobička. Cena je do konca dneva dosegla high 9.37, kar pomeni, da sem na mizi pustil še skoraj enkrat toliko denarja. Boleče, vendar če pomislim na primere, ko sem takole čakal in na koncu delnico, ki sem jo imel že 100% v plusu, prodal s +20%, postane to precej lažja odločitev. Tudi puščanje na mizi je sestavni del tradanja.

Ni komentarjev:

Objavite komentar