četrtek, 22. februar 2018

Analiza trga

Po crashu v začetku februarja si je trg kar presenetljivo dobro opomogel. Sam sem večino časa ostal povsem na strani, brez pozicij, kajti izkušnje me učijo, da so obdobja povečane volatilnosti po takih crashih polna failed signalov v obe smeri. Ko že izgleda, da je korekcije konec in da bi se lahko začel nov uptrend, se smer indeksov sunkovito spremeni. In ko spet izgleda, da bo šel trg v "new leg down", se spet zgodi nenaden preobrat. Skratka, ponavadi je v tednih ali celo mesecih, ki sledijo crashem, zelo težko ujeti tisti pravi trenutek za kakršnekoli dober trade, long ali short. Z mojimi tesnimi stopi to lahko pomeni serijo slabo tempiranih tradov in zato sem v podobnih primerih raje malo bolj pasiven, tudi če zamudim najboljši trenutek.

Najprej nekaj podobnih primerov crashev iz preteklosti, da pokažem, da se podobni padci praktično nikoli nezaključijo s samo enim pullbackom:







To je samo nekaj izmed več kot 20 primerov podobnih hitrih padcev, ki sem jih naštel od 1987 do danes. V niti enem izmed teh 20 primerov trg ni šel v new high takoj po prvem padcu! Seveda to ne pomeni, da se to ne bo zgodilo tokrat, ampak zame je taka ničelna pretekla statistika dovolj, da ne upam na tak dogodek.

14. februarja se je na Nasdaqu pojavil t.i. "Follow through day" (FTD) . Številni traderji so to vzeli kot zeleno luč. Meni osebni FTD ne pomeni kaj dosti, sploh ne v takem kontekstu. Kot prvo, volumen je bil sicer malo večji, kot dan prej, vendar še vedno konkretno pod povprečjem.

Drugič, FTD po prvem crashu sicer lahko pomeni, da sledi nekaj dni navzgor, vendar zaradi pretekle zgodovine podobnih crashev ne gre upati na kaj bolj dolgoročnega. Če že, bi rad videl tak FTD čez kakšen mesec ali dva, ko se celotna korekcija nekako izpoje.

Kakorkoli, sam na FTD še nisem kupoval ničesar, kar se je v tem primeru sicer izkazalo kot napako, kajti dejansko je trg še nekaj časa šel gor in sproduciral kar nekaj breakoutov. Vendar sem raje počakal na prvi pullback, ki je po mojem mnenju boljši pokazatelj resnosti uptrenda, kot pa FTD. Dva dni nazaj smo dobili dvodnevni pullback na zelo majhen volumen in brez velikega padca v ceni, zato sem včeraj nastavil nekaj buy stopov.

No, tudi v tem primeru se je to izkazalo kot failed signal, kajti sledil je zelo grd reversal po poskusu breakouta. Poglejmo si vse skupaj na grafu:


Takih in podobnih zank se lahko v prihodnjih mesecih pojavi še ogromno, zato je res potrebna previdnost in ne-zaletavanje v trade.

Potegnilo me je v delnici MCRN in MDB, v katerih sem zaenkrat obstal, vendar bosta ob morebitni potrditvi obrata to skoraj zagotovo failed trada:



Danes futursi kažejo na gap down, kar je logično nadaljevanje včerajšnjega dogajanja. Na zalogi imam nekaj potencialnih long tradov, če bi slučajno prišlo do obrata navzgor. Zelo aktualen pa se mi v tem trenutku zdi tudi short na kakšnem od indeksov. Recimo, zelo lep flag setup ima PSQ, ki je inverzni ETF na indeks Nasdaq:


Da zaključim... Še vedno sem zelo močnega mnenja, da smo srednjeročno v korekciji in da še vsaj nekaj tednov ne bo konkretnega uptrenda. Vendar, če ne bo ponovno kakšnih večjih crashev, lahko tu in tam ujamemo kakšno delnico, ki bo vseeno šla v uptrend, če nam le uspe dober timing. Dokler ni potrditve uptrenda na trgu, pa so tudi aktualni shorti na indeksih v podobnih situacijah, kot jo imamo danes, torej na nek bearsih reversal po rallyju. Še vedno pa je najbolj pametno do nadaljnjega predvsem paziti na ne-izgubo kapitala, kajti nekih velikih trendov skoraj zagotovo ne bo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar