torek, 18. avgust 2015

Nepredvideni dogodki

Tisti traderji, ki držimo pozicije preko noči, in to smo praktično vsi, ki ne sodimo v kategorijo day traderjev, smo vedno v nevarnosti pred nepredvidenimi dogodki, ki nam lahko povzročijo gape preko noči ali še kaj hujšega. Dlje kot držimo pozicije, večja je verjetnost, da gre kaj hudo narobe. Dolgoročni position traderji, kot sem sam, smo tako najbolj ranljivi, da se nam zgodi nekaj, česar si ne želimo, v zvezi s čimer pa ne moremo storiti ničesar.

Medtem, ko sem bil na dopustu, sta se taka nepredvidena dogodka zgodila na dveh mojih pozicijah. Prva je delnica CYNI (Cyan). CYNI sem sam kupil začetek maja pri $4.81. Zadnji dan julija je tradala okoli $5.70, torej sem imel na poziciji kar lepih 18% dobička, ter stop varno dvignjen na plus. S prvim avgustom pa je odjeknila novica, da je firmo kupila Ciena (CIEN) in da torej delnica CYNI praktično ne obstaja več. Ni je več. Nekaj dni kasneje sem dobil sporočilo, da bom v zameno za lastništvo CYNI, dobil nekaj delnic CIEN in sicer sorazmerno število njih, kot da bi CYNI kupil pri $4.75. To pomeni, da sem bil s tem tradom avtomatično v minusu oziroma, da so mi že s samim prenosom vzeli več kot 20% glede na mojo CYNI pozicijo! No, delnica CIEN je nato od tega prenosa še malo padla, pod moj stop, tako da sem še ta prenos zaključil z negativnim tradom. Na koncu je bila izguba na celotnem tradu od začetka do konca ranga 25% od prvotne CYNI pozicije.



Drugi primer je BOOT. Tukaj je šlo za klasičen gap down na earningse. Moj tekoči dobiček na BOOT je bil okoli 10% (delnico sem kupil nekje okoli $30, pred gapom pa je tradala pri $33), ko je naslednji dan odprla pri $26.32. To pomeni približno 20% gap down. Zaradi mojega stopa se je pozicija seveda takoj zaprla, s končno izgubo okoli 10%.


Seveda obstaja tudi drugi aspekt. Včasih nas trg prijetno preseneti s kakšnim lepim gapom gor na kateri od naših pozicij. Pa vendar, nikakor ne gre računati s tem, da se nam bodo na koncu slabi dogodki nekako pokrili z dobrimi. Videl sem že grozovite gape navzdol za 90% in težko si je predstavljati, kako je to doživeti v praksi. Če imamo nekajkrat tako veliko smolo, lahko to hudo prizadane naš portfelj. To tveganje je potrebno že vnaprej poskušati vračunati v naš sistem. Nekateri traderji ne držijo pozicij preko earningsov. Nekateri ne trgujejo biotehnoloških in farmacevtskih podjetij, ki so praviloma najbolj podvržena neprijetnim presenečenjem. Nekateri režejo pozicije na poti navzgor. Sam se zaenkrat s tem nisem omejeval, ne izključujem pa, da se nekoč bom. Kajti, kot za vsakega position traderja, je tudi zame zaščita prva prioriteta.

Ni komentarjev:

Objavite komentar