sreda, 27. avgust 2014

Problem gapov

Gapi (skoki cene izven trgovalnega časa kot posledica tradanja izven uradnih trgovalnih ur) so dogodki, ki v tradanje vnašajo veliko mero nedoločenosti. Štirikrat na leto večina podjetij objavi poslovne rezultate. Te objave so praktično vedno izven trgovalnih ur, in zelo pogosto močno vplivajo na to, pri kakšni ceni se bo za delnico naslednji dan začelo trgovanje. Potem so tu možne še razne druge novice (na primer, pridružitev podjetja, (ne)potrjeno zdravilo, kakšen škandal, itd.), katerim so močno podvržene predvsem farmacevtske in biotehnološke firme. Skoki ob kakšnih res presenetljivih novicah so lahko tudi ranga 50% plus. Žal v veliki večini primerov navzdol. Kajti, ko udari resnično slaba novica (tipičen primer je nepotrjeno zdravilo s strani FDA), želijo praktično v trenutku vsi ven iz te delnice, kajti zdaj je upanja na kakršenkoli napredek praktično konec.

Sam se v tovrstne gape nisem ujel prav pogosto. Mislim da primarno zato, ker načeloma zelo, zelo nerad kupujem v earningse (četrtletna finančna poročila). Če vidim, da ima firma v roku dveh tednov earningse, jo raje preskočim, kot pa da bi tvegal. Vendar, tudi to pravilo včasih prekršim, ko vidim res dober setup. Navsezadnje, kar se mene tiče, so earningsi igra verjetnosti 50:50. Če setup ustreza vsem mojim kriterijem in earningsi niso ravno isti dan, včasih delnico vseeno kupim.

Tako sem prejšnji teden kupil ADEP iz formacije, ki je nakazovala konec globlje korekcije, ki bi lahko vodila v začetek novega uptrenda, kljub temu, da sem vedel, da bodo čez dva dni earningsi. Začelo se je odlično, saj je cena v samo dveh dneh poskočila za več kot 15%. To mi je dajalo občutek varnosti, da imam dovolj zaloge za včerajšnji dan, ko so objavili finančno poročilo. No, rezultati so bili obupni, cena pa je čez noč padla za 25%. Prebila je moj stop (ki je bil takrat že v plusu) za več kot 10%, zato sem na open prodal z izgubo, ki je bila petkratna začetnega stopa. To efektivno pomeni, da sem z enim tradal nabral ekvivalent petim neuspešnim tradom izgube. Ni preveč razveseljujoče, vendar tako pač je. Tudi to se dogaja v tradanju. Prav lahko pa bi firma presegla pričakovanja in bi se danes veselil skoka navzgor. Če bi čas zavrtel za nekaj dni nazaj, bi storil vse enako kot sem, zato to izgubo pripisujem smoli, ki se ji pri takem opravilu ni moč povsem izogniti.


Ni komentarjev:

Objavite komentar